Monday, January 10, 2011

Mari kita lihat Trend masa kini.

Salam.Tak tau la benda ni dah lama atau baru tapi aku tetap nak post jugak.Dunia semakin maju,manusia semakin maju,pemikiran semakin kedepan,cara hidup semakin berubah,gaya hidup semakin moden dan gaya pemakaian dan solekan pun semakin gah.Tapi ape yg aku nak ketengahkan kat sini.Mungkin korang pun perasan benda ni.Aku pun perasan mase 1st time nampak trend ni aku pun macam penah terpikir,aku pernah nampak benda ni tapi kat mana.Benda ape yg aku cakapkan ni ialah solekan mata remaja2 sekarang.Solekan mata eyeliner yg menyerupai seperti dibawah.Korang pnah nampak x?





Aku rasa tak payah nak letak example cara solekan eyeliner ni.Korang sendiri pun tau kan.

Ape gambar ni?Ini adalah EYE OF HORUS.ianya melambangkan tuhan berkepala burung yg terkandung dalam mitos egypt.Simbol eye of horus ni merupakan simbol untuk perlindungan daripada kejahatan...korang semua dah besar jadi bole fikir sendiri dan boleh cari dengan lebih lanjut.Aku tulis dengan penuh perasaan kali ni.Kalau ye pun nak perlindungan dari kejahatan takkan sampai nak mintak perlindungan dari dewa2 mitos egypt kot?Ade yg pakai tudung tapi membawa simbol ni pulak.macam mane tu?

2 comments: